Vad betyder Konsumenternas försäkringsbyrå? Här hittar du förklaringar, böjningar, uttal med mera

Konsumenternas försäkringsbyrå

uttal: [ kånsum'en:ter_nas 2för_s'ä:kringsby:rå ]

Vad betyder Konsumenternas försäkringsbyrå?

Konsumenternas försäkringsbyrå pronomen
    Rådgivningsbyrå för konsumenter (dvs allmänheten) i frågor som rör försäkringar; byrån finns i Stockholm och drivs av Konsumentverket, försäkringsinspektionen och Försäkringsbranschens Servicebolag.| Snabblänkar

    Besläktade ord till Konsumenternas försäkringsbyrå

      Konsumenternas försäkringsbyrå på engelska

      Synonymer till Konsumenternas försäkringsbyrå

          Hittade inga synonymer till Konsumenternas försäkringsbyrå...

        För fler synonymer se synonymer till Konsumenternas försäkringsbyrå

        Korsordsledtrådar & korsordssvar

        Ibland kan korsordsfrågor och korsordssvar ge lite ledtrådar till hur man på ett annorlunda eller litet underfundigt sätt kan beskriva ett ord. Tyvärr så har vi inte hittat några för ordet Konsumenternas försäkringsbyrå ännu.

        Exempelmeningar som innehåller Konsumenternas försäkringsbyrå

        Det kan underlätta att se ett ord man inte använder så ofta i en riktig mening, därför har vi hämtat meningar från olika källor (främst skönlitteratur, nyheter & akademiska tidsskrifter) och sammanställt dessa nedan.

        • Konsumenternas försäkringsbyrå kan hjälpa dig om du har problem med ett försäkringsbolag.
        • Det förklarar Anna-Karin Baltzari Danfors, chef för Konsumenternas försäkringsbyrå, som ger vägledning till konsumenter.
        • Men det är riskabelt, menar juristen Peter Stark på Konsumenternas försäkringsbyrå.
        • Men nu varnar juristen Peter Stark på Konsumenternas försäkringsbyrå för riskerna med den här sortens kulturevenemang.
        • Konsumenternas försäkringsbyrå driver även frågan att det ska bli lättare för försäkringstagarna att överblicka vilka skydd de har.
        • Det anser Gunnar Olsson, vd för Konsumenternas försäkringsbyrå där klagomålen om dålig rådgivning hopar sig.
        • Här finns oklarheter, anser KO och Konsumenternas försäkringsbyrå.
        • Men de frågorna är ännu inte lösta, säger Christina Meder vid Konsumenternas försäkringsbyrå.